poniedziałek, 11 października 2010

Mixedmedia#22 i kurs transferowy:)

Literkowe wyzwanie SP nie dawało mi spokoju, więc postanowiłam się z nim rozprawić. Nie wymyśliłam nic szczególnie oryginalnego, rozważałam tylko dwie możliwości : Love i Home.
Wygrała pierwsza opcja, a oto efekty:


I parę detali:


Przy okazji podam szybki przepis na transfer na materiał, o jaki prosiłyście parę postów wcześniej.
1. Należy się udać do sklepu z materiałami papierniczymi (dla krakowianek: np. ul. Librowszczyzna) i nabyć papier transferowy do odpowiedniej drukarki - ja mam atramentówkę, więc na taki temat tylko się będę wypowiadać:)
2. Przygotować napis lub obrazek, który chcemy przetransferować
3. W przypadku zdjęcia- należy go obrobić np. za pomocą fotoshopa aby miało odpowiedni kształt. (dobrze jest zapisać go w duzej rozdzielczości)
4. Zakupiony papier ładujemy do drukarki, pamietając, żeby drukować na gładkiej stronie ( druga strona jest w kratkę)
5. Ustawiamy drukowanie transferowe ( ja to robię w fotoshopie ale można to też ustawić w sterowniku drukarki) - chodzi o to żeby wydruk był lustrzanym odbiciem zdjęcia
6. Po wydrukowaniu docinamy obrazek, pozostawiając ok. 5mm zapasu
7. Rozgrzewamy żelazko do najwyższej temperatury, (materiał, na który chcemy transferować musi być wyprasowany), wydruk układamy zadrukowana stroną na materiale i wprasowujemy równomiernymi, okrężnymi ruchami przez ok. 1 min.; najważniejsze jest aby bardzo dokładnie przyprasować brzegi!
8. Gdy wydruk ostygnie odklejamy go delikatnie od materiału...... I JUŻ!

Zapewniam was, że napisanie tego tekstu zajęło mi więcej czasu niż wykonanie tej poduszki :

Pozdrawiam serdecznie   

                                                                                           


                                                                     

16 komentarzy:

  1. jesteś wielka !!!!!! będę szukać tego papieru w Gdańsku - a LOVE cudne

    OdpowiedzUsuń
  2. z tym drukowaniem transferowym to fajna sprawa ... mogą powstać np oryginalne koszulki:D

    OdpowiedzUsuń
  3. o mój Boże o_O

    Jest przepiękna! idealna ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Już się na SP wypowiedziałam a tu powtórzę REWELACJA

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne rękodzieło :) w obu przypadkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetby ten napis,i chyba nic nie stoi na przeszkodzie żebyś "home" też oskrapowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. o rany to u nas jest taki papier??? {burak}

    a "love" pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się scrap poduszka prezentuje, nie ma co :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jesli sie nie myle to napisy trzeba drukowac jako odbicie lustrzane zeby po zaprasowaniu poprawnie sie czytalo

    OdpowiedzUsuń
  10. sama nie wiem czy bardziej podoba mi się wersja 3D czy poduszkowa...pięęękne!!:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadza się Bo, w związku z tym jak to jest obrazek, a nie tekst to można by nie robić lustrzanego odbicia podczas drukowania, tylko wtedy mamy lustrzane odbicie po transferze:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastycznie wyszło, jestem pod wrażeniem. Dzięki za kurs, mam nadzieję że papier takowy zakupię i spróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. ogromne dzięki za kurs! koniecznie spróbuję :)
    Tobie wyszło wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniała praca !! bardzo radosna i pozytywna !

    OdpowiedzUsuń